środa, 8 listopada 2006

Z cyklu: "ciekawe cytaty".

  • Miłościwy książę, zmuszony jestem pozbawić waszą książęcą mość dłuższej mojej obecności.

  • W rzeczy samej, nic nie jest złem ani dobrem samo przez się, tylko myśl nasza czyni to i owo takim.

  • Od nijakiego czasu, nie wiem skąd, ze szczętem humor straciłem, zrzuciłem dawne przywyknienia i w tak ponure popadłem usposobienie, że ten piękny obszar ziemski pustynią mi się wydaje; to wspaniałe sklepienie tam na górze, ten cudnie wiszący firmament, ta majestatyczna przestrzeń złotymi obsypana iskrami niczym innym nie jest w moich oczach, jak tylko marnym, zaraźliwym zbiorem wyziewów.

  • Jak doskonałym tworem jest człowiek! Jak wielkim przez rozum! Jak niewyczerpanym w swych zdolnościach! Jak szlachetnym postawą i w poruszeniach! Czynami podobnym do anioła, pojętnością zbliżoną do bóstwa! Ozdobą on i zaszczytem świata. Arcytypem wszech jestestw!

  • A przecież czymże jest dla mnie ta kwintesencja prochu? Synowie ziemi nie pociągają mnie ani jej córki, jakkolwiek sądząc po waszym uśmiechu, zdajecie się to przypuszczać.

Autor: William Shakespeare "Hamlet", Akt II, Scena druga, w przekładzie Józefa Paszkowskiego.

Brak komentarzy: